Publiceringsdatum: 15 maj 2024

Vinnare av Vitalis Stipendium 2024

Vinnarna av Vitalis stipendium

Fotograf: Natalie Greppi

Utmärkelsen Vitalis stipendium 2024 tilldelas Norrbottens 14 kommuner för ett effektivt samarbete med det gemensamma verksamhetssystemet Combine – vilket skapar möjligheter för socialtjänsterna att dela både resurser och processer.

Kommunerna vinner med motiveringen att dom tagit “ett helhetsgrepp om samverkan – ett effektivt samarbete över organisationsgränser – till gagn för såväl invånare som medarbetare”.

– Den här resan började 2017. Vi var enträgna och målmedvetna om att göra detta tillsammans för att bana väg för framtiden. Och det gick! Vi har nästan blivit som en kommun, fast vi är 14, säger Anna-Lena Andersson, socialchef i Kalix kommun.

Vitalis är Nordens ledande mötesplats för framtidens hälsa, vård och omsorg och arrangeras på Svenska Mässan mellan 13–16 maj.

Läs mer här: https://vitalis.nu/2024/05/tre-stolta-vinnare-av-vitalis-arliga-utmarkelser/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2024-05-15
2024-05-15