Gå till innehåll

Ansöka om stöd

Nedan beskriver vi processen vid ansökan om stöd och vilka uppgifter som ansökan måste innehålla.

Så här går det till:

  1. Ansökan inkommer Gällivare Kommun och ärendet börjar registreras.
  2. Eventuella kompletteringar som behöver göras kommuniceras till sökande. OBS! Ärendet måste vara komplett innan det kan börja handläggas.
  3. Ärendet handläggs och bedöms utifrån satta kriterier. Från det att ansökan är komplett är handläggningstiden ca 1 månad. Som mest kan sökande få beviljat 70% av sökta medel.
  4. Svar på ansökan i form av delegationsbeslut och bedömningsmall kommuniceras till sökande. I fallet att ansökan avslås kommuniceras även detta med motivering.
  5. Utbetalning av stöd sker till uppgivet kontonummer.

Information som ansökan ska innehålla

Dessa uppgifter ska skickas in om den sökande:

  • Föreningens/företagets/organisationens namn
  • Organisationsnummer
  • Namn på sökande person
  • E-post
  • Adress
  • Telefon

Dessa uppgifter ska skickas in om projektet:

  • Projektrubrik
  • Projektbeskrivning (kortfattad)
  • Beräknad tidplan

Dessa uppgifter ska skickas in om projektbudgeten:

  • Detaljerad kostnadsberäkning
  • Total finansiering och ev medfinansiärer
  • Ev offerter vid större kostnadsposter eller investeringar

Sidinformation

Tillväxt och attraktivitet

Centralplan 4

982 31 Gällivare

Senast uppdaterad:
2024-07-09
Publicerad:
2024-07-03