Publiceringsdatum: 18 sep 2023

Inspiration för en hållbar vardag

Gällivare ska vara en hållbar kommun som människor vill leva, bo och verka i. Som en del av det arbetet kommer vi presentera Hållbarhetstips varje månad.

Hållbarhetstipsen ska ge både kunskap, inspiration och tips på goda lokala exempel, för att såväl medborgare som verksamheter ska kunna agera mer hållbart i sin vardag. Tipsen är ofta säsongskopplade för att kunna appliceras direkt i vardagen. Alla tips kommer samlas på vår hemsida.

Satsningen är en del i Gällivare kommuns övergripande hållbarhetsarbete.

- Hållbarhetsarbetet är ett utvecklingsarbete där vi jobbar med ständiga förbättringar, för att Gällivare ska bli mer socialt, ekologiskt och ekonomiskt hållbart, säger Katarina Larsson folkhälsostrateg och Lotta Silfver miljöstrateg.

Håll utkik på vår hemsida och våra sociala mediekanaler för kommande hållbarhetstips.

Har du förslag på hållbarhetstips?
Har du ett Hållbarhetstips som du vill dela med dig av så hör gärna av dig till oss.

Folkhälsostrateg
Katarina Larsson