Bli leverantör
Här hittar du information för dig som vill göra affärer med Gällivare kommun på ett enkelt sätt.
Träffa en upphandlare
Gällivare kommun erbjuder dig som företagare möjligt till en träff med någon av kommunens upphandlare. Syftet med träffen är att informera om upphandlingsprocessen och vilka regler som gäller inom offentliga affärer.
Observera att vi inte kan svara på frågor om specifika upphandlingar som ligger ute på annons eller som snart ska annonseras. För frågor kring dessa hänvisar vi till "frågor och svar"-funktionen i vårt upphandlingsverktyg. Detta för att säkerställa likabehandling, det vill säga att alla potentiella anbudsgivare får samma information.
Är ditt företag intresserade av att träffa någon av Gällivare kommuns upphandlare är ni välkomna att kontakta inköpsavdelningen via e-post: inkop@gallivare.se
När ni kontaktar oss vill vi ha följande information:
- kontaktuppgifter
- kort beskrivning av vad ni önskar ska diskuteras på träffen
Därefter kommer någon av Gällivare kommuns upphandlare att kontakta er för att bestämma tid och plats för en träff. Träffar kan ske både fysiskt och digitalt och beräknad tidsåtgång är ca 1 – 1,5 timme.
Att lämna anbud
Vår målsättning är att det ska vara enkelt för dig som leverantör att lämna anbud. Vi använder oss därför av ett upphandlingsverktyg som heter Mercell TendSign.
Från Mercell TendSign kan du hämta aktuella upphandlingsdokument samt ta del av frågor och svar svar under anbudstiden. Du lämnar även ditt anbud via Mercell TendSign.
Att tänka på vid anbudslämnandet
- Fråga via TendSign. Använd funktion för "frågor och svar" om du undrar över något kring upphandlingen
- Kontrollera upphandlingsdokumenten. Eventuella kompletteringar till upphandlingsdokumenten under anbudstiden publiceras i Mercell TendSign. Det är du som anbudsgivare som ansvarar för att kontrollera samtliga publicerade dokument innan anbudet lämnas in. Eventuella brister eller otydligheter kommuniceras via funktionen "frågor och svar".
- Kontrollera ditt anbud. Var noga med att ditt anbud uppfyller samtliga krav och att den information som efterfrågas verkligen finns med i anbudet. Bifoga enbart den information som efterfrågas, övrig information tas ej i beaktande.
- Inga reservationer. Reservationer är otillåtna och anbud sin innehåller reservationer tas ej upp för prövning och kommer därför att förkastas.
- Lämna anbudet i god tid. Försent inkomna anbud kan ej upptas för prövning och kommer därför att förkastas i enlighet med LOU. Vid tekniska problem vid anbudslämnande kontakta support hos Mercell.
- Offentlighet och sekretess. Uppgifter i upphandlingsärenden omfattas av sekretess enligt sekretesslagen till dess att tilldelningsbeslut fattats eller upphandlingen på annat sätt avslutats. Nämnda uppgifter kan omfattas av sekretess även efter nämnda tidpunkt. Sekretessprövning genomförs alltid i enlighet med gällande sekretesslagstiftning innan allmänna handlingar lämnas ut.
Leverantörsregister
Här har du som företagare en möjlighet att registrera ditt företag i kommunens leverantörsregister för kommande eventuella direktupphandlingar.
Registret finns tillgängligt på kommunens inköpsenhet och kommer att vara till hjälp för upphandlande tjänstemän.
Registreringen gör att du som företagare har större möjlighet att få en förfrågan när en direktupphandling sker inom den bransch där du är verksam.
Sidinformation
- Senast uppdaterad:
- 2025-03-25
- Publicerad:
- 2023-05-23