Publiceringsdatum: 21 dec 2023

Inspiration för en hållbar vardag: Må bra i juletid

I månadens tips vill vi inspirera till en jul med god hälsa och välbefinnande i fokus.

Gällivare kommun ska vara en hållbar kommun som människor vill leva, bo och verka i. Som en del av det arbetet lyfter vi olika hållbarhetstips varje månad.

Julen närmar sig, en högtid som för många innebär gemenskap, glädje och kanske lite ledig tid. För andra kan högtiden innebära stress och oro, irritation och gräl. För vissa av oss väntar kanske en jul i ofrivillig ensamhet och vissa av oss firar inte jul. Oavsett vad som gäller för just dig kan det vara bra att stanna upp och reflektera kring vad som är viktigt för dig under helgerna. Har du lediga dagar, fråga dig själv vad du vill uppnå under din ledighet. Vad vill eller behöver du prioritera för att du och dem som du har nära ska må bra?

Gällivare kommun erbjuder en mängd aktiviteter; till exempel julaftonsbad både i Hakkas och på Sjöparksbadet, gratis slalomåkning på Dundret på julafton, 6 mil skidspår, ett bibliotek fullt av böcker och en massa annat! Läs mer i december månads hållbarhetstips!

2023-12-21
2023-12-21