Publiceringsdatum: 01 jul 2024

Sommaraktiviteter på Isborgen i Gällivare

Gällivare erbjuder en unik möjlighet för konståknings- och hockeyföreningar samt företag att fortsätta sina aktiviteter även under sommaren i vår is- och evenemangsarena Isborgen. Vår anläggning skiljer sig från många andra genom att hålla isrinken öppen även under sommarmånaderna.

Under veckorna 27 till 33 är Isborgen tillgänglig för sommarbokning av isrinken. Isborgen är bemannad under veckorna för att hålla en hög kvalitet på isen under sommaren. Detta erbjudande riktar sig till alla som söker isytor för träning, läger eller utbildningar under sommarperioden.

– Under förra året visade flera föreningar ett stort intresse för denna möjlighet, vi ser fram emot att välkomna nya och återkommande besökare även denna säsong, säger Robert Nilsson, avdelningschef på ungdom, fritid och kultur, Gällivare kommun.

Sedan byggnadens färdigställande 2020, har Isborgen blivit känd som en av Sveriges mest energieffektiva och moderna isarenor.

Varmt välkommen att boka isrinken!

Bokning
Ni som är intresserade av att boka Isborgen för isaktiviteter eller evenemang kan se lediga tider via länken nedan, och göra bokningsförfrågan genom att kontakta vår bokningscentral via e-post på bokning@gallivare.se. Frågor besvaras också per telefon på 0970-818 418 (måndag till fredag mellan kl. 09.00 och 11.30).

Taxor för att boka isrinken under veckorna 27 till 33:
Föreningar från Gällivare kommun:
Ordinarie subventionerade taxa för träningstider.
680 kr/timme för evenemang med entréavgift.

Föreningar från andra kommuner:
Ordinarie taxa för träningstider, dvs. 580 kr/timme.
1160 kr/timme för evenemang med entréavgift.

Företag:
Företagstaxa: 1 160 kr/ tim