Publiceringsdatum: 24 jun 2024

New Year’s on Ice tillbaka i Gällivare

Foto från New Year's on Ice 2023

Foto: Luleåfotograferna

New Year’s on Ice - galan med livemusik och stjärnor på såväl is som scen - blev en succé ifjol, med tre slutsålda föreställningar i Isborgen. Nu är det klart att isgalan åter landar i Isborgen i Gällivare, den 29-30 december.

– Det känns fantastiskt roligt att äntligen få dela den här nyheten med alla. Jag hoppas att vi fyller Isborgen till bredden, precis som ifjol, säger Daniel Sonntag, eventsamordnare i Gällivare kommun.

Det var inte bara publiken som älskade konceptet New Year’s on Ice, det gjorde även artisterna på scenen. Anders Bagge uttryckte sin kärlek till Gällivare på scenen och det var på allvar, för i år kommer han tillbaka - med nytt material och en överraskning till publiken.

Som vanligt kommer showen innehålla omsorgsfullt utvald musik med ett brett tilltal och hög igenkänningsfaktor, men i år kommer vi även att bjuda på några specialskrivna låtar för showen i Gällivare. Det känns extra roligt", konstaterar kapellmästare Stefan Gunnarsson.

På scenen får husbandet även sällskap av en av Melodifestivalens mest lysande stjärnor, Cazzi Opeia.
– Hennes starka uttryck kommer att matcha vår sprakande isshow med eldartister, konståkning och akrobatik perfekt, säger producenten Lena Callne.

För mer information:

Daniel Sonntag, eventsamordnare, Gällivare kommun, 076- 1174598