Publiceringsdatum: 06 dec 2023

Ny webbplats för besöksnäringen

Tidigare i år lanserade Gällivare kommun en ny webbplats och nu är det dags för ytterligare ett steg i den digitala satsningen. Besöksnäringen i Gällivare lanserar den nya webbplatsen visitgallivare.se som vänder sig till turister.

Efter en omorganisering och en tillfällig närvaro på Gällivare kommuns webbplats är det nu dags för en fristående plattform för besöksnäringen i Gällivare. Den nya webbplatsen visitgallivare.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., som vänder sig till turister lanserades i förra veckan för att finnas på plats inför världscupen i längdskidor som gick av stapeln under helgen och som lockade många besökare till Gällivare.

Ännu pågår ett stort arbete med att fylla webbplatsen med inspirerande och matnyttigt innehåll med målsättningen att underlätta besöksupplevelsen för alla, såväl turist som turistföretag.
– Vi strävar efter att erbjuda besökaren en genuin inblick i det mångsidiga turistiska utbudet som vi har i Gällivare och vi vill att varje besökare ska känna sig som en del av Gällivares gemenskap, även om de navigerar sidan från andra sidan jorden, säger Hanna Larsson-Aspebo, destinationsutvecklare vid Gällivare kommun.

Webbplatsen är gjord i Sitevision i samarbete med Soleil och allt innehåll är producerat internt tillsammans med Gällivare Turistcenter. Designen är gjord enligt Gällivares platsvarumärkes visuella identitet som lanserades förra året.

Gällivare hälsar världen välkommen genom visitgallivare.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – en plats där varje klick är en ny möjlighet att utforska, uppleva och känna. Välkommen till vårt digitala hem!

Som alltid efter en lansering är det vanligt att det förekommer buggfix. Märker du av några buggar när du besöker sidan är vi tacksamma om du uppmärksammar oss om dessa genom att mejla info@visitgallivare.se. Tack!

2023-12-06
2023-12-06