Publiceringsdatum: 17 nov 2023

Nytt härligt poddavsnitt ute nu!

Poddens programledare Monika Nilsson och Magdalena Forsman.

Lyssna på det senaste avsnittet av podden Typiskt Gällivare där du får möta intressanta människor både från tätorten och landsbygden. Vi pratar även om den stora skidfesten som vankas med Gällivarepremiär, Dundretspelen och inte minst Världscupen på längdskidor!

I det senaste avsnitten får du möta intressanta människor både från tätorten och landsbygden. Ett avsnitt om mod, utmaningar, kämpaglöd, tävlingsanda och förändring. Möt Tjautjas kultur- och ungdomsförening- Malin Paulusson, Elina Keskimölö, Theo Johansson och Hugo Andersson och hör dem berätta om sina aktiviteter och deras lokala Robinson-tävling. Sedan gästar Robinson deltagarna Amanda Eliasson och Elin Ambrosiani vår podd för att prata om sitt deltagande i tv-produktionen 2023 och vad som hände både bakom kulisserna men också om deras upplevelser.

Markus Tjikkom, projektledare Sport Event berättar om den stora skidfesten som vankas med Gällivarepremiär, Dundretspelen och inte minst Världscupen på längdskidor i Gällivare. Sist men inte minst får ni möta inflyttaren Christoffer Björklund som bytte södra Sverige mot en liten by i norr, då han tog över mataffären i Hakkas och hur den resan varit ur flera perspektiv.

Typiskt Gällivare!
Typiskt Gällivare är en feel good podd för dig som är nyfiken på platsen, funderar på att flytta hit och för dig som redan bor här. Här möter du människor från Gällivare med omnejd och får en inblick i vad som händer här och hur det är att bo i en av Sveriges till ytan största kommuner. Programmet är en produktion av Tillväxt- och attraktivitetsavdelningen, Gällivare kommun. Allt Ackompanjerat utav programledarna Monika Nilsson och Magdalena Forsman.

Finns där poddradio finns eller här. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2023-11-17
2023-11-17