Publiceringsdatum: 05 maj 2023

Nu blir det enklare att boka fritidsanläggningar

Det blir enklare att boka kommunens fritidsanläggningar.

Nu blir det enklare att boka kommunens anläggningar och lokaler för fritidsaktiviteter, hälsar Ungdom-, fritid- och kulturförvaltningen. Det går att ringa, mejla eller boka online. Förvaltningen har förbättrat bokningsprocessen och redan på måndag den 8 maj märks följande förändringar.

Nya fasta telefontider för bokning och frågor rörande lokaler och anläggningar: måndag – fredag kl. 09:00 - 11:30, (helg: stängt) Bokningsansvarig, Isborgen: +46(0)970–81 84 18, Bokningsansvarig, övriga anläggningar: +46(0)970–81 86 65

Efter telefontid kan bokningsförfrågningar göras till: bokning@gallivare.se.

Onlinebokningar: Redan idag är det möjligt att se bokade tider och genomföra bokningsförfrågningar av fritidslokaler via kommunens hemsida, se länken här: http://fri.gallivare.se/bokning/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

När det gäller avbokningar av fritidslokalerna finns en policy att avbokningar för ströbokningar och säsongsbokningar ska ske minst två arbetsdagar i förväg. Detta för så många som möjligt ska få tillgång till våra anläggningar. Avbokningar görs via bokning@gallivare.se eller ring under telefontid.

Inom en snar framtid kommer vi kunna erbjuda bokning, betalning och tillträde till fritidslokalerna, direkt via bokningssystemet. Mer information om detta kommer när systemet är klart att användas!

Vi på Ungdom-, fritid- och kulturförvaltningen arbetar kontinuerligt med att förbättra våra verksamheter i syfte att göra dem så tillgängliga och attraktiva som möjligt. Vid frågor eller synpunkter rörande våra fritidslokaler, kontakta oss antingen via mejl, bokning@gallivare.se eller kommunens telefonväxel: +46(0)970–81 80 00.

Med vänlig hälsning,

Ungdom-, fritid- och kulturförvaltningen, Gällivare Kommun