Publiceringsdatum: 24 mar 2023

Mäktig föreställning med konståkare och körsångare får nytt liv igen.

Allt som vi är gjorda av gjorde publiksuccé i oktober 2022 när den sattes upp för första gången. Foto: Kenneth Strömberg

Den mäktiga musikföreställningen "Allt vi är gjorda av" gjorde publiksuccé när den hade premiär i oktober 2022. Nu får nytt liv igen. På söndag den 26 mars blir det åka av!

I föreställningen ”Allt vi är gjorda av” medverkar cirka 100 konståkare, 60 sångare, samt musiker, skådespelare med mera, från Gällivare. Multiföreställningen är ett samarbete mellan Kulturskolan, MAIF konståkning och lokala föreningar. Den mäktiga föreställningen gjorde publiksuccé i Gällivares nybyggda is- och evenemangsarena Isborgen när den hade premiär med två föreställningar i oktober 2022.

Gällivareborna sjunger och berättar om sig själva och sin gemensamma erfarenhet i en kommun som genomgår en stor samhällsomvandling – historia, nutid och framtid. Föreställningens texter och musik är specialskriven av Pernilla Fagerlönn, musiklärare och körledare i Gällivare kommun.

Föreställningen visar på det fantastiska föreningslivet som finns i kommunen i form av bland annat MAIF och olika musikföreningar och de möjligheter som finns för arrangemang i vår nya ishall. Nu sätts föreställningen upp igen i en enda föreställning så missa inte chansen. Allt vi är gjorda av – en musikalisk resa om vår plats på jorden spelas söndag den 26 mars kl 15.00, Isborgen i Gällivare. Biljetter säljs av Gällivare Kulturmuseum och Gällivare bibliotek. Medverkar gör: Kulturskolans körer Twin City Choir och Little Big Voices, MAIF Konståkning, Hockey och Cheerleading, Kullekören, Manskören Berget, Malmbergsteatern och Musikkåren.

2023-04-17
2023-03-24