Publiceringsdatum: 24 apr 2024

Finalist till Vitalis stipendium 2024

Stipendiet har instiftats av Vitalis tillsammans med Tietoevry Care.

Gällivare var pilotkommun och först i länet att gå live i det nya verksamhetssystemet Combine. Ett banbrytande digitaliseringsprojekt där Norrbottens 14 kommuner gått samman och skapat en gemensam plattform för socialtjänsterna – som nu är en av finalisterna till Vitalis Stipendium 2024.

Stipendiet vill lyfta och uppmärksamma initiativ som genom digitalisering och nytänkande skapar nytta för individ, verksamhet eller samhälle. Det kan handla om en produkt, ett projekt, en metod eller ett arbetssätt. Det delas årligen ut till personal inom vård och omsorg.

– Att tillsammans ha nått fram till ett gemensamt verksamhetssystem kommer att skapa framtida samverkansmöjligheter samt ge en nytta för medborgarna i länet. Det skapar en gemensam styrka, säger Annette Viksten Åhl, förvaltningschef på Gällivare kommun.

Se finalisternas filmer och lägg din röst här:

https://vitalis.nu/konferens/utmarkelser/vitalis-stipendium/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Vinnaren presenteras och tar emot priset på Vitalis invigning 14 maj 2024.

2024-04-24
2024-04-24