Skicka E-faktura till Gällivare kommun

Vi får fortfarande många fakturor i papper, därför går vi ut med informationen om
e-faktura en gång till. Om ni redan börjat med att skicka e-fakturor till kommunen kan Ni bortse från denna påminnelse.

Från den 1 april 2019 ska ni som leverantör till Gällivare kommun skicka E-faktura till oss.

Det innebär att alla leverantörer till offentlig sektor måste skicka E-fakturor enligt den nya standarden, och att alla offentliga organisationer måste kunna ta emot dem.

Lagkravet, i Sverige PEPPOL BIS Billing 3, att skicka och ta emot E-faktura gäller för alla offentliga upphandlingar som påbörjas efter den 1 april 2019, inklusive
direktupphandlingar. Som direktupphandling räknas också köp över disk. Offentliga upphandlingar som påbörjats innan detta datum omfattas inte retroaktivt av lagen. Alla inköp som görs av Gällivare kommun ska faktureras med en E-faktura.

Observera att PDF och papper inte är ett godkänt format
Som leverantör till Gällivare kommun har ni möjlighet att skicka E-fakturor till oss via:

• Till vår PEPPOL-adress
  • Via vår VAN-leverantör TIETO
  • Direktleverans med FTP som kommunikationsmetod

Leverans via PEPPOL
PEPPOL-adress 0007: 2120002726

Leverans via VAN-leverantörer
E-fakturaadress (org.nr) 2120002726
E-fakturaadress (GLN) 7362120002726
Operatör / VAN-partner Tieto Sverige (TIETOSE)

Teknisk kontaktperson för uppsättning av direktleverans via FTP/SFTP
Thomas Werner
Telefon: 021 – 18 35 35
E-post: thomas@a-data.nu

För kontaktperson för E-faktura
E-post: leverantorsfaktura@gallivare.se

För frågor om referenskod/mottagarreferenser
Vänd er i första hand till beställare annars
E-post: leverantorsfaktura@gallivare.se

För mer information om lagkravet och E-faktura
Myndigheten för digital förvaltning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Single Face To Industry (SFTI) Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Sveriges kommuner och regioner Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

2023-05-26
2023-05-26