dunderNET logotyp

Telefontider

Fiberenhetens ordinarie telefontider samt aktuella och kommande avvikelser.

Fiberenheten är tillgänglig via telefon för allmänheten några timmar varje vecka. Övrig tid nås fiberenheten per e-post. Telefontiderna gäller såväl direktnummer till medarbetare som samtal via fiberenhetens tonvalsväxel.

För att prata med fiberenhetens medarbetare, ring 0970-818 880. Följ tonvalsväxelns anvisningar för att kopplas fram. Ditt samtal placeras i kö och besvaras i kronologisk ordning.

Telefontiderna är samma oavsett om du ringer via fiberenhetens tonvalsväxel, direktnummer (0970-818 xxx) till specifika medarbetare eller via kommunens gemensamma växel (0970-818 000).

Ordinarie telefontider för fiberenheten

Dagar

Telefontider

Måndag

Stängt

Tisdag*

13:00-14:30

Onsdag

Stängt

Torsdag*

13:00-14:30

Fredag

Stängt

* Endast helgfria vardagar.

Avvikande tillfällen & tider

Aktuella tillfällen då ordinarie öppettider utgår, kortas av eller utökas.

Kunde inte hitta några evenemang.

    Frågor och svar

    Den direkta kundkontakten utgör en mycket liten del av fiberenhetens arbete. Merparten av kundkontakten inom fiberenhetens verksamhet hanteras via tredje part (t.ex. tjänsteleverantörer), ärendehanteringssystem, e-post och fysiska utskick.

    En stor del av de få samtal som fiberenheten tar emot, berör dessutom frågor eller ärenden som hanteras av tredje part.

    För att upprätthålla en god balans mellan tillgänglig kundservice, upprätthållande av kärnverksamheter samt god arbetsmiljö, finns det behov av begränsa telefontider och styra mer kommunikationen till andra kanaler.

    Genom att avsätta specifika tider till kundsamtal, ges medarbetare mycket bättre möjlighet att planera sitt dagliga arbete och möjlighet att arbeta mer effektivt.

    Ja!

    Även vid de flesta tillfällen med större samtalsvolymer (fakturautskick, omfattande driftstörningar), hinner fiberenheten med att besvara de samtal som tas emot.

    Vid extraordinära händelser kan fiberenheten tillfälligt utöka telefontiderna, om det skulle behövas för att kunna hantera eventuella ökade samtalsmängder. Hittills har dock ordinarie telefontid räckt till, även de gånger fiberenheten i förebyggande syfte utökat tiderna pga extraordinära händelser.

    Efter ett omfattande arbete med information på webbplatsen under de gångna åren, har samtalsvolymerna kraftigt minskat i omfattning.

    Om du försöker nå en specifik medarbetare på fiberenheten, via dennes direktnummer eller via kommunens gemensamma växel, är risken stor att du inte kommer fram. Detta pga:

    • Direktsamtal till medarbetare placeras inte i kö, när medarbetaren är upptagen i ett annat samtal.
    • Alla medarbetare är inte alltid tillgängliga för samtal under telefontiderna.

    Ring via fiberenhetens tonvalsväxel (0970-818 880) för att säkerställa att du kommer fram. Genom att ringa via fiberenhetens egen växel under telefontiderna så kommer ditt samtal att besvaras, när det blivit din tur i kön.

    De tillfällen fiberenheten har telefontider, besvaras samtalen av de medarbetare vid fiberenheten, som är tillgängliga. Så även om inte en specifik medarbetare är tillgänglig så kommer du att komma fram.

    Sidinformation

    Senast uppdaterad:
    2025-06-24
    Publicerad:
    2023-02-22

    Sidfot